Sunday, January 15, 2012

Memory lane

Het nieuwe jaar beginnen met een reis terug in de tijd. Dat begon allemaal een maand of wat geleden. Foto's op Facebook, een jaar of 9 oud, kerstspel, musical en andere kiekjes. Wat een nostalgie! Het lijkt gister maar inmiddels zijn mijn eigen kinderen die leeftijd al ruimschoots ontgroeid. Die kiekjes zijn echt al meer dan 30 jaar geleden gemaakt! 32 jaar geleden om precies te zijn! we hebben het over 1979-1980
Van het een komt het ander en zo komt het dat ik gister terug was in mijn geboorteplaats, me verwonder over alle nieuwe gebouwen en aha belevingen ervaar bij bekende plekken! Hoe lang is het niet geleden dat dit "mijn" stad was, waar ik alles kende. En ondanks dat ik hier al zo lang niet meer woon, de weg niet meer ken en de winkels niet meer herken blijft dit toch een gevoel geven van "thuis komen"
Samen met de straten en winkels komen er weer heel veel herinneringen naar boven.

Een reünie met klasgenoten uit de 5e klas begint met een hapje eten en wijntje slurpen met mijn vriendinnetje en buurmeisje van  z'on 25 jaar geleden. In 3 uur tijd komt die 25 jaar in sneltrein vaart voorbij en komen er allerlei herinneringen weer terug. weet je nog dit, weet je nog dat.....
In de kroeg druppelen langzaam aan meer 5e klassers binnen, inclusief de meneer van weleer! (die we nu gewoon Jan mogen noemen)  Een feest van herkenning.
Het valt me op dat iedereen elkaar meteen herkent, en natuurlijk helpt faceboek en alle andere social media daar wel aan mee maar eigenlijk zijn de gezichten van nu nog net als de gezichten van toen. Er zijn wat centimeters, kilo's en rimpeltjes bijgekomen maar verder...... We zijn weer even terug in die 5e klas, toen meneer Sijstermans nog gewoon een lange baard had en Patrick het ondeugendste jongetje uit de klas was. Er komen stukken musical voorbij (....wij zijn de groene mannetjes.....), hoe vaak gingen we nou naar het ossekopke? en wie weet hoe het met anderen uit de klas is vergaan? Er wordt veel gelachen, er zijn veel anekdotes van toen en er is veel te kletsen over het nu.

snachts ga ik weer richting "huis" Ja mijn thuis is nu echt hier in het gelderse, hier woon ik inmiddels langer als ik ooit in het bredaase gedaan heb, hier speelt zich mijn leven af, hier zijn mijn kinderen geboren.... (Al mis ik het carnaval nog steeds enorm!)
Maar wat was het geweldig om weer even terug te zijn!!
We zijn nog lang niet bijgepraat en uitgepraat in een avond maar dat geeft niet want de plannen voor een volgende reünie liggen op de plank!
Ik heb er nu al zin in!!

No comments: