Tuesday, January 17, 2012

welterusten

Ik drijf mijn man tot wanhoop......dat doe ik eigenlijk al z'on jaar of 23 .....
Ik maak een enorme puinhoop, laat een spoor van wol na door het hele huis, schijn ondanks mijn kast vol niks om aan te trekken bij tijd en wijle toch teveel uit te geven en laat gemiddeld 1x per 2 jaar een tas (met inhoud) bij de Mac staan. Bij mij heeft een paspoort/rijbewijs de tijd niet om te verlopen, voor die tijd is hij alweer een keer kwijt geweest! Ik ben absoluut geen huishoudelijk wonder en ik kijk niet op een krasje meer of minder op een tafel.
Maar goed al die (zeg nou zelf) geringe onhebbelijkheidjes is hij al wel aan gewend inmiddels en na een nachtje slapen is het meeste leed altijd wel weer geleden.

In dat laatste schijnt nu het probleem te zitten..... Ik heb een nieuwe onhebbelijkheid ontwikkeld..... ik snurk. En aldus mijn mede huisgenoten is dat inmiddels geen geringe onhebbelijkheid meer.
In het verleden heb ik wel vaker gesnurkt, maar dat viel dan samen met een opgezwollen buikpartij en was na een periode van 9 maanden over. Nu is er geen sprake van een gezwollen buikpartij (nou ja klein beetje dan....) en over 9 maanden is er echt geen beschuit met muisjes.(sorry)  Kortom geen overzichtelijk, duidelijk afgebakend en gekaderd "het is over 8 maanden over" onhebbelijkheidje.

Op zolder slapen is geen optie (voor mijn man), want als er vrienden/vriendinnen blijven slapen (op zolder) is er de volgende dag gegniffel alom aan tafel, ik kijk niet op een plafonnetje meer of minder blijkbaar en mijn zoon heeft al voorzichtig gevraagd of ik eigenlijk wel een vergunning heb.... een kap (zaag) vergunning wel te verstaan!
Kortom ik maak echt een enorme tering herrie snachts!
Dat dit de verstandhouding er niet beter op maakt mag duidelijk zijn, want dat "nachtje erover slapen" valt nu weg he,  en ook de wallen van manlief worden er niet minder om.... Tijd voor aktie.

Het neusknijpen, draaien en wakker maken tijdperk zijn we voorbij dus we moeten over op de harde maatregelen en zo sta ik bij de lokale drogisterij voor een schap "zelfhulp middelen" zoals die zo duur heten. Ik denk persoonlijk dat het inde categorie "stieren-poep" middelen valt maar goed ik tel 15 euro neer voor een thuis knutsel pakketje.
Het staat eerst drie dagen op mijn nachtkastje maar als manlief dan echt met bed uitzetting gaat dreigen lees ik toch maar eens de bijsluiter. Met die aktie alleen ben ik niet geholpen (= uitgeprobeerd) en dus moet ik eraan geloven. Een spriets busje" met handig en verstelbaar richtpijpje sprayt U 4-5x in de keelholte. Het zit overal en het pijpje is iets te verstelbaar geloof ik...... maar ala even oefenen en ik zit rechtop in bed...... frisse mintsmaak?....een family pack fisherman's friends is hier kinderspel bij! kolere ik mag hopen dat dit gaat helpen anders klaag ik ze aan wegens poging tot vergiftiging.
In de verpakking zitten ook nog ergonomische en hypoallergene vleugens die je op je neus moet plakken....Ik besluit (zonder overleg) die in het doosje te laten zitten, als ik die op mijn neus ga plakken dan hoeven we niet meer in een bed te slapen.....dan gebeurt er echt nooit meer wat.

Vol goede moed en met een frisheid van 7 ijsschotsen in mijn keel doen we het licht uit.
En raad eens........Als we wakker worden heeft manlief een deja vu naar een jaar of 15 geleden..... toen er voor het eerst geen huilend kind was en geen nachtelijke voeding meer.....Hij heeft een hele nacht doorgeslapen!!!! Ik ben zo blij voor hem!
Ik zeg geen goedemorgen meer als ik wakker word, maar "heb ik herrie gemaakt"
Dus sorrie schat voor alle slapeloze nachten.... Ik zal braaf sprayen!

Ik pak mijn oude patroon van rommelen en chaos weer op.....het kan weer. Alles drijft gelukkig weer rustig over ......na een nachtje slapen!
Weltrusten schatje!


1 comment:

Nicky said...

Bedankt voor 't testen! Ik ga dat spulletje ook halen. Voor mijn schat!