Monday, January 23, 2012

lullen in de ruimte

Praten, ik kan het al een jaartje of 40, graag, veel en vaak. Oeverloos zwetsen over niks......heerlijk. Kan ik ook erg goed.
Wat ik sinds vandaag ook goed kan is lullen in de ruimte. 
Ik hoor mezelf en huiver. Nu hoor ik verschillende mensen denken " deed ze dat laatste maar vaker dan is ze misschien eens stil" maar dit lullen in de ruimte heeft een hoger doel. 
Ik bereid me voor op een 7 minuten durend eindbetoog wat ik geacht wordt te houden aanstaande donderdag. Het laatste onderdeel van mijn opleiding tot goed EVV-er (Eerst Verandwoordelijk Verzorgende).
Ik heb heel vaak gezegd tijdens mijn opleiding tot verzorgende nivo 3. Never ga ik de EVV opleiding doen,ik kijk wel uit, veel meer werk voor weinig, geen boeken meer voor mij, ik vind het mooi zo en ik ben te oud voor die flauwekul.... en zie hier
Ik loop rondjes door de kamer met een stopwatch probeer de eeeeh's en uuuuuh's te vermijden, zwaai driftig met mijn armen en kladder spiekbriefjes vol naast een powerpoint presentatie. 
Er is niemand thuis.....dat scheelt! Manlief heeft een paar overwerk avonden en ik denk dat hij er blij mee moet zijn. Want na de zoveelste herhaling van mijn "ik ga op reis" presentatie wordt het echt slechter als de 100 ste herhaling van de het kleine huis op de prairy!

een 7 minuten durend betoog.....Het leek me mega veel maar mijn laatste meting was 10 minuten al heb ik toen wel een paar keer moeten spieken op mijn briefje..... want die steekwoorden op powerpoint zijn handig als je daarna weet wat je er ook al weer achter had bedacht. Maar goed er moet wat tijd af, niet meer lullen als nodig is want dan krijg je direct weer zo'n naam!
Kortom er met nog wat geschaafd worden aan mijn betoog, ik moet er als het ware nog 3 minuten aflullen, of veeeeel sneller gaan praten. 

Maar goed ik heb nog 2 dagen om te oefenen voor dat ik voor het echie moet. 
Ik mag dus nog 2 dagen lekker lullen in de ruimte!!!


2 comments:

Nicky said...

Jij kunt best tien minuten tekst in zeven minuten proppen. Ik weet 't zeker!

Nicky said...

Yeah! Via een ander media-vorm heb ik vernomen dat het gelukt is. Proficiat!