Tuesday, March 07, 2006

bij de beesten af


soms vergist een mens zich en ook mama's maken fouten. "als jij je kamer een maand lang opgeruimd houd dan wil ik er nog wel over denken" was mijn uitspraak toen Wychart vertelde dat de skink die ze in de klas hadden zo leuk was. De woordenbrij was mijn mond nog niet uit.....sterker nog bij het vierde woord wist ik al dat het fout zou gaan, maar toen ik me dat goed realiseerde was de punt ook al uitgesproken.
De kamer werd minitieus opgeruimd en internet werd afgezocht naar de juiste skink. Papa doet vrolijk mee. Een reptielen beurs bezocht voor informatie, want ja een dergelijk huisdier schaf je tenslotte ook niet zomaar aan.....Maar enfin die maand werd een week of twee en nu staat er een fiks terrarium op zijn slaapkamer met dito skink erin, let wel een blauwtong skink en die tong is echt blauw!! Voor de leken onder ons, een slang oppoten is wel een goede beschrijving. Hij vraagt weinig zorg, een warme lamp (koudbloedig he), wat kattebrokken en water en klaar. Hij heeft al een koosnaampje gekregen van me, lelijkerd, wat mijn zoon me dan weer niet in dank afneemt. Maar goed mama is de lulligste ook weer niet en heeft de lelijkert ook al op schoot gehad voor een lekkere reptielen knuffel! Bij de beesten af is het, niks meer en niks minder!

No comments: